דף הבית לא עובד רגיל אלא סופר עובד

לא עובד רגיל אלא סופר עובד

קופה רושמת הפכה להיות בשנים האחרונות הרבה יותר מכלי עבודה, למעשה קופה רושמת היא עוד עוד בעסק, יותר נכון לומר שהקופה היא סופר עובד והכוונה היא שאם נשווה עובד רגיל בעסק שלנו אל מול קופה רושמת נבין כי קופה רושמת לא צריכה משכורת, לא ביטוחים, לא מתעייפת ובהחלט יכולה לעשות מספר פעולות בו זמנית. היתרון שיש עם קופה רושמת הוא שמצד אחד מתפנה לנו הרבה זמן חופשי שבו אנו יכולים לעשות דברים בעסק שלנו כמו לפתח את מערך השיווק או לתת מענה טוב יותר ללקוחות שלנו ומצד שני אנו מתייעלים בכל מה שקשור לעבודה השוטפת מול הלקוחות. ההתייעלות באה לידי ביטוי בזמן שמתקצר מול לקוח בעת שהוא משלם, ובשיווק שלנו ללקוחות. כאשר אנו עומדים בפני בחירת קופה רושמת חשוב שנקפיד על התאמה לסוג ואופי העסק שלנו כך נבטיח כי נתייעל בצורה משמעותית בכל הנוגע להתנהלות בעסק ובעבודה מול הלקוחות שלנו.

איך נדע מי היא קופה רושמת יעילה?

קופה רושמת כאמור באה לייעל לנו את העבודה השוטפת בעסק שלנו. אולם נשאלת השאלה שיש הרבה סוגים וחברות של קופות רושמות, כיצד נבחין מי היא הקופה שמתאימה לנו ביותר? על כן חשוב לבצע אפיון. האפיון למעשה מגדיר לנו מה אנחנו צריכים בעסק שלנו ומה הקופה יכולה לתת לנו על מנת שצרכים אלו יתקיימו. בין היתר יש לבחון את כמות הלקוחות הממוצעת היומית, את סוג המוצרים שאתם מוכרים, את סגנון העבודה מול הלקוחות וכמובן מה העתיד צופן לכם. כמות הלקוחות תשפיע על אופי הקופה והדרך בה אנו נעבוד איחתה, אם יש לנו סופרמרקט הרי שכמות הלקוחות ברגע נתון יהיה גדול בהרבה יותר מאשר במפרה ועל כן חשוב שנוכל לתת מענה מהיר בזמן קצר ביותר ללקוחות, נוכל לשם כך להיעזר במסך נוסף, מדפסת, ניהול מלאי וכדומה. לעומת זאת כאשר כמות הלקוחות מועטה נוכל לתת מענה בזמן ארוך יותר למשל שקילה תתבצע בנפרד וללא מחויבות בשימוש עם משקל ממוחשב שמשדר לקופה. סוג המוצרים כאמור גם הוא ישפיע על ופה רושמת מבחינת כמות המידע שיתלווה את המוצרים, ככל שנצרף מידע רלוונטי נוכל לענות על יותר שאלות ללקוחות. קופה רושמת מאפשרת לנו גם לנהל את מלאי העסק בזמן אמת, כל מכירה מורידה מהמלאי, הדבר ימנע מכירה של מוצרים חסרים.

בחירת קופה רושמת, לא על החומרה לבדה…

כאמור אנו בוחרים קופה רושמת בהתאם לצרכים ולאפיון שנעשה. אולם חשוב לזכור כי גם אם קופה רושמת מכילה את כל המרכיבים הדרושים ויש ביכולתה להפיק את הדוחות הדרושים לנו עדיין מי שעומד מאחוריה חייב לתת לנו את השירות והתמיכה הנדרשת כך שאם אנו עומדים לפני בחירת קופה רושמת חשוב שנוודא מה השירות שנקבל ומה התמיכה כוללת. כך נבטיח לנו עבודה שוטפת וללא תקלות.