דף הבית רמקולים, כל מה שרציתם לדעת

רמקולים, כל מה שרציתם לדעת

על השפעת רכיבי המערכת על הצליל, נטיית רב האנשים היא להגדיר את הרמקול כפריט החשוב ביותר, ולהוציא עליו את רוב התקציב. ובכן, זה אינו כך. כל רכיב במערכת משפיע במידה שווה פחות או יותר. כדאי לזכור, שרמקול טוב משמש מעין “זכוכית מגדלת ” למערכת – ככל שהוא טוב יותר הוא יחשוף בעיות רבות יותר במגבר או ב – CD. מערכת עם אלקטרוניקה זולה ובינונית ורמקולים יקרים ואיכותיים מאד תשמע לכן פחות טוב ממערכת, שבה התקציב חולק באופן שווה בין כל הרכיבים.

7635_Pioneer-Studio-7-package

מצד שני, לרמקולים יש את ההשפעה הברורה ביותר על הצליל – שום הבדל בין מגברים לא יתקרב אפילו להבדל בין רמקול מוניטור קטן וצעקני לרמקול ריצפתי ענק עם באס חזק ודומיננטי. האם זה אומר כי הרמקול הוא דווקא הרכיב בו יש להשקיע את רוב תקציב המערכת? ובכן, לא. העניין מתמצה בכך שלכל אדם טעם משלו, הנובע בין השאר מסוג המוזיקה שהוא שומע, וטעם זה מכתיב את “הקטגוריה” של רמקול בה יבחר. לדוגמא, מי ששומעים בעיקר סונטות לפסנתר ומי ששומעים בעיקר טכנו או מוזיקת מועדונים, יבחרו סוגים שונים לגמרי של רמקולים. כל אחד מהם, בתוך “סוג” או “קטגוריית הרמקולים שמתאימה לו, יוכל כמובן לעלות באיכות ככל שיעלה במחיר. אבל, ההבדלים באיכות הצליל שיתקבלו על ידי שיפור כזה יהיו באותה רמת החשיבות כמו ההבדלים בהגברה או ההבדלים באיכות ה – CD שיתקבלו עם העלאת תקציב הקניה.

במילים אחרות, השוואת סוגים או קטגוריות רמקולים שונות (מוניטור קטן מול רמקול ריצפתי ענק, למשל) הן מטעות ואינן רלוונטיות כשמדובר בתקצוב המערכת. ההבדל בין שני מוניטורים, או ההבדל בין שני רמקולים ריצפתיים גדולים, הוא ההבדל אליו יש להתייחס.

גם כאשר קונים רמקולים למערכת, השיקול החשוב צריך להיות מה מטרתה העיקרית – מוזיקה או קולנוע ביתי. לקולנוע ביתי הגורם החשוב, אולי יותר מכל, הוא הטווח הדינמי והיכולת להעביר אפקטים בצורה מצמררת. למוזיקה, הגורם החשוב ביותר הוא טבעיות הצליל והעברת כוונת המבצע בצורה האופטימלית ובהתאם לסוג המוזיקה. לכן, מי שמשווים רמקולים מתוך מטרה להשתמש בהם לקולנוע ביתי בעיקר, אינם יכול להסתפק בהדגמה הכוללת קווארטטים קלאסיים או ג’אז. במקביל, למי שמוזיקה מאד חשובה להם, הדגמה של פסקול סרט ג’יימס בונד במערכות רמקולים שונות לא תיתן שום מידע השוואתי רלוונטי

pioneerSlider2